همه چيز در مورد گردشگري ورزشي

همه چيز در مورد گردشگري ورزشي 

 

 

گردشگري ورزشي را مي توان يكي از زيرمجموعه‌هاي گردشگري و صنعت توريسم دانست كه روز به روز در حال گسترش و پيشرفت است و بر تعداد طرفداران آن افزوده مي‌شود.

با ********راتا همراه باشيد تا كمي بيشتر در مورد اين نوع گردشگري آشنا شويم.

 

مفهوم گردشگري ورزشي

 

اين نوع گردشگري در واقع سفر به اقصي نقاط دنيا براي شركت در يك رويداد يا فعاليت ورزشي يا تماشاي يك مسابقه‌ي ورزشي است. . بطور خلاصه تر اين نوع گردشگري به سفرهايي گفته مي‌شود كه تماشاي يك مسابقه‌ي ورزشي يا شركت در چنين مسابقاتي را در بر مي‌گيرد.

 


 بيشتر بخوانيد :

-  اجاره ويلا شمال

-  اجاره ويلا

-  اجاره ويلا در رامسر




انواع گردشگري ورزشي

 

معمولا اين نوع گردشگري را به سه نوع تقسيم مي‌كنند. گردشگري رويدادهاي ورزشي، گردشگري ورزشي فعال و گردشگري ورزشي نوستالژيك.

 

گردشگري رويدادهاي ورزشي

 

رويدادهاي بزرگي مانند مسابقه هاي جام جهاني فوتبال و بازي هاي المپيك را در حيطه گردشگري رويدادهاي ورزشي جاي مي دهند.، اين دو رويداد ورزشي مهم، جز رودادهايي هستند كه هر چهار سال يكبار، تعداد زيادي از طرفداران اين رشته هاي ورزشي را در يك جا جمع مي كند. 



گردشگري ورزشي فعال

 

افرادي كه براي انجام يك ورزش خاص و يا شركت در يك رويداد ورزشي سفر مي كنند در حيطه اين نوع گردشگري قرار مي گيرند.. اين رويدادها شامل انواع ورزش ها و تورنمنت ها است.

 

گردشگري ورزشي نوستالژيك و مشاهير

 

در گردشگري نوستالژيك ورزشي نيز ، گردشگران از جاذبه هاي گردشگري ورزشي بازديد مي كنند. از جمله نمونه هاي گردشگري نوستالژيك ميتوان به بازديد از تالارهاي مشاهير ، موزه ها و ورزشگاه هاي مشهور و حتي ديدار با قهرمان ها و مشاهير ورزشي اشاره كرد.

 

انگيزه افراد براي گردشگري ورزشي

 

قاعدتا اين نوع گردشگري ارتباط ويژه‌اي با ورزش دارد و افرادي كه اين نوع سفرها را در برنامه‌هاي خود قرار مي‌دهند، علاقه‌مندان به ورزش هستند. در واقع در اين نوع سفرها يك رويداد ورزشي بايد هدف اصلي گردشگر باشد تا بتوان به آن اي نوع گردشگري را نسبت داد. اما از ديدگاه مديريت و بازاريابي صنعت توريسم، اين نوع گردشگري به دو دسته اصلي تقسيم مي‌شود:

۱. سفر به قصد مشاركت در يكي از فعاليت‌هاي ورزشي (مانند: سفر با هدف گذارندن اوقات فراغت و

۲. سفر به منظور شركت در يك رويداد ورزشي يا تماشاي آن مسابقات (شركت يا تماشاي مسابقاتي همچون المپيك يا ديگر مسابقات بين‌المللي).

اين بخش از صنعت توريسم به سرعت در حال رشد است و كشورهاي بسياري، سرمايه ‌گذاري‌هاي زيادي را در اين بخش براي جلب نظر گردشگران انجام داده‌اند. دليل اين امر هم تمايل روزافزون گردشگران به اين نوع سفرها است.

تاثير اين نوع گردشگري بر روي اقتصاد

يكي از صنايع اصلي هر كشور، گردشگري ورزشي و اقتصاد گردشگري آن كشور مي باشند كه به طور مستقيم بر اقتصاد تاثير مي گذارد.  با توجه به تعداد زياد گردشگران و علاقمندان به ورزش،  اين نوع گردشگري ، يكي از استراتژي هاي مهم اقتصادي و تجاري براي توسعه زير ساخت هاي اقتصادي  و اشتغال محسوب ميشود.

همچنين اين دو مقوله مي توانند توامان بر اقتصاد جهان تاثير بگذارند و از اين جهت ، گردشگري ورزشي بسيار مورد توجه برنامه ريزان، سياستمداران و اقتصاد دان ها قرار گرفته  است.

براي مثال، طبق تحقيقات انجام شده در سال 2017، گردشگري ورزشي يك تجارت ارزشمند و پول ساز است كه به سرعت در سطح جهان رشد كرده و انتظار ميرود كه رشد آن در سالهاي بعدي به 40 درصد برسد. به همين دليل، اين نوع گردشگري ، شيوه اي مطمئن براي توسعه اقتصادي و افزايش اشتغال در همه كشورها مخصوصا كشورهاي كمتر توسعه يافته است.

 

براي مطالعه بيشتر در اين زمينه به مقاله همه چيز در مورد گردشگري ورزشي مراجعه فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.